Long time ago! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marije Mol - WaarBenJij.nu Long time ago! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Marije Mol - WaarBenJij.nu

Long time ago!

Blijf op de hoogte en volg Marije

02 Oktober 2014 | Aruba, Oranjestad

Nederland is zo ongeveer aan het wakker worden, maar ik lig net in mijn (inmiddels) lekkere bedje. Inmiddels ja.. ik heb heeeeeeel erg moeten wennen. Aan alles trouwens.. Ben vandaag precies 3 weken geleden een eilandbewoonster geworden. En dat bevalt me prima!

Ook ben ik nu iets minder dan 3 weken aan het werk. Wauw wat is dat anders dan in Nederland. Helemaal niks te vergelijken.. 90% van de gasten in het restaurant zijn Amerikaans vanuit het Marriot Hotel. Leuke mensen om te zien hoor, maar in het restaurant zijn ze vreselijk!! Alles snel snel snel, snel eten, snel betalen. Een avondje uit eten kennen ze niet. En ze willen alles van je weten. Inmiddels heb ik een standaard antwoord voor de vragen die ze stellen, internship, living @ Amsterdam (dat is het beste antwoord waar je een goede tip mee haalt). Oh dear, I love Amsterdam! Good for you sweetheart! Deze kreten hoor ik zo'n 20 keer per avond. De mentaliteit van het personeel wat veel culturen kent is ook erg wennen geweest, nog steeds. Maar ik merk dat ik veel leer en ervaring opdoe, dus dat is positief.

Long time ago.. ja ik was erg druk. Druk met leuke dingen doen, druk met naar witte stranden met blauwe zee gaan, vanuit bed je luchtbedje pakken en het zwembad in, stappen, zulke dingen. Ik geniet volkomen hier, heerlijk! Maaaaaar, het is een eiland en dat kun je merken. Inmiddels ken ik veel mensen, sowieso van het appartementencomplex waar ik woon, maar op het eiland verder ook. Ons kent ons, maar toch ook allemaal veel onbekenden. Tot nu toe mis ik Nederland minimaal, met een aantal uitschietmomenten, dat wel. Ik heb het hier nog lang niet gezien en blijf ook lekker even hier!!

Heb trouwens een prima appartement met gezellige mensen, ook uit Nederland. Auto gehuurd, elke dag lekker de zon in tot een uurtje of 2, klaarmaken en dan werken. Het gaat hier keigoed! Ik ga nu lekker slapen, succes met jullie dag in het koude(re) Nederland!

Ayo dushi's!

  • 02 Oktober 2014 - 08:47

    Peter Santema:

    Ha Marije!

    Goed bezig! Leuk om je berichten te lezen :-)
    En lekker veel Engels daar ;-P

    Groeten van de Vakschool!


  • 02 Oktober 2014 - 14:10

    Tante:

    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ga zo door. Ben trots op je.

  • 02 Oktober 2014 - 19:24

    Nely Van Dulm:

    Marije, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. En wat zal dat inderdaad een cultuurschok geweest zijn. Nou jij redt je wel zo te horen. Geniet er maar van. Straks kijk je hier met veel plezier op terug en en het is wel een stukje levenservaring wat je daar op doet. Hier gaan we zo langzamerhand de nachtschuit in. smorgens nog lang donker en savonds heel vroeg donker. Dussss Met ons D2 gaat het ook prima maar dat zul je via je smart phone wel volgen.
    Nou ik wens je daar nog een geweldige tijd toe.

    Groetjes Nely

Tags: Aruba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Oranjestad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2014

2 maanden in het kort

02 Oktober 2014

Long time ago!

12 September 2014

Aangekomen in Aruba

03 September 2014

Nog iets meer dan een weekje..
Marije

Vanaf 11 september '14 tot 16 januari '15 zit ik op Aruba voor stage. Wil jij mijn tijd daar volgen?

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3424

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: