2 maanden in het kort - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Marije Mol - WaarBenJij.nu 2 maanden in het kort - Reisverslag uit Bubali, Aruba van Marije Mol - WaarBenJij.nu

2 maanden in het kort

Blijf op de hoogte en volg Marije

26 November 2014 | Aruba, Bubali

Bon nochi!

Ja, het is echt asociaal lang geleden dat ik wat geschreven heb, überhaupt op deze site ben geweest zelfs. Sorry!! Ik ben zo enorm druk geweest.. Inmiddels zijn er veel dingen gebeurd, laten we beginnen bij het begin.

Ik ben veranderd van stageplek. Nou ja, de plek is hetzelfde gebleven maar het werk wat ik nu doe is anders. Ik werkte beneden in het restaurant als waitress. Dit heb ik een maandje gedaan. Ik kwam erachter dat dat toch wel echt een baan is waar je voor geboren moet zijn, wanneer je dit op Aruba doet. En dat ben ik blijkbaar niet. De Amerikanen zijn zo anders dan wanneer je een tafel serveert in Nederland. Nu werk ik boven het restaurant in een bar. Super mooi uitzicht, en werk wat leuker is. Tijdens mijn werk kijk ik uit over de palapas op het strand van het Mariott dat vol ligt met de Amerikaanse toeristen, over de pier met alle vissers en niet te vergeten over de mooie blauwe zee. De vissers komen ook bij ons in de bar regelmatig wat drinken dus het is een mix van locals en toeristen. Heb het erg naar m'n zin dus dat scheelt een hele hoop!Op dinsdag werk ik in Oranjestad bij een quiznight vol fanatieke Makamba's (Nederlanders). Wat ik vanaf volgende week ook ga doen is een een uitgaansbar werken. Ik begin dan om 12 uur 's avonds. Zal moeten, want met mijn stagevergoeding red ik het niet. Maar dat geeft niks, 3 vriendinnen werken er ook en het is een leuke plek om te werken (met veeeel tip!!)

Ook ben een maandje geleden naar ons buureiland Curaçao geweest. Ik ging langs bij iemand van school. Het was maar voor 2 dagen maar heb het erg naar mijn zin gehad. En wat een verschil met Aruba zeg! Ik dacht dat Aruba veel Nederlands had, maar Curaçao is toch wel echt de overtreffende trap. Ik heb het super naar mijn zin gehad maar was toch stiekem wel weer blij dat ik naar huis mocht. Dit zal vast ook komen omdat ik hier mijn eigen leven heb opgebouwd, vrienden en vriendinnen, werk, je kent inmiddels veel dingen etc. etc. Curaçao is gewoon heel anders dan hier. Je moet er betalen om op het strand te liggen, toen ze me kwamen vragen voor geld dacht ik die is gek geworden..! Maar dat is daar blijkbaar normaal bij alle baaien. Hier op Aruba heb ik nog nooit betaald voor een strand, maar hier is alles vrij toegankelijk. Als ik wil kan ik zo bij de grote hotels op het strand gaan liggen maar een dagje zonder toeristen is ook lekker. Curaçao heeft meer baaien, wij hier hebben meer lange witte stranden. Anyway, Curaçao was top (en feesten kunnen ze daar beter dan hier) maar ben blij dat ik hier zit.

31 oktober was Ha;loween, nou in Nederland leeft dat niet, maar hier wel! Het hele eiland liep uit die avond. Ik moest ook werken in de bar van mijn stage, die was omgetoverd tot een prison. Ik liep die avond in een politiepakje. Het lijkt een beetje op carnaval maar dan net anders. Het viel me op dat alle lokalen op stap gingen. Overal was file, o-ve-ral!! Maar dit eiland is Amerikaans en dat is de reden dat Halloween zo'n happening is, heb ik gehoord.

Ook zijn mijn ouders en opa inmiddels langs geweest. We hebben veel leuke dingen gedaan. Heb er zeker van genoten! Op de vrije dagen die ik had hebben we veel leuke dingen gedaan en vooral veel lekker gegeten. Het is toch fijn dat ze nu hebben gezien waar ik het altijd over heb en dat ze nu weten hoe het eruit ziet waar ik zit.

En ja, hier komt Sinterklaas ook gewoon aan, mét zwarte pieten, ik heb ze gezien! De winkels hangen vol met Sinterklaas versieringen. Als je door de kerstversiering heen kijkt tenminste. Alle rotondes op het eiland hebben of een kerstboom, een kerststal, een nep sneeuwpop en noem maar op. Het is hier erg overdreven met de kerstversiering. Maar wel leuk om in je korte broekje met een topje de mensen de kerstbomen te zien optuigen.

Ook heb ik vorige week 4 dagen op bed gelegen vanwege bronchitis. Daar had ik al 3 weken last van en ben toen toch maar naar de dokter gegaan. Kostte me wel 50 gulden voor even 2 minuten bij de dokter die zei dat ik bronchitis had. Maar goed, we zijn er met antibiotica en een Arubaans hoestdrankje vanaf gekomen.

Ik zit hier nu 2,5 maand en heb nog iets meer dan 1,5 te gaan. Wat gaat de tijd snel.. Voor ik het weet zit ik weer in het koude Nederland. Daar kijk ik echt tegenop.. Ik zie nu echt het verschil tussen Nederland en Aruba, heb al veel geleerd en mijn manier van denken is veranderd. Ik heb het hier super super naar m'n zin en ben blij dat het nog even duurt voordat ik weer terug ga. Natuurlijk mis ik Nederland stiekem maar hoe lekker is het om hier te zitten in de zon terwijl Nederland in de kou zit. En hoe lekker is het om een foto te posten in bikini terwijl in Nederland de winterjassen aan moeten ;)

Dit waren mijn afgelopen 2 maanden in het algemeen / kort. Ik ga hier nog optimaal genieten!!

Groetjes!
Ayooooooo!!

  • 27 November 2014 - 07:01

    Tante Karin:

    Lieve Marije,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van, want zoals je zelf zegt. De tijd vliegt.
    Dikke

  • 27 November 2014 - 07:02

    Tante Karin:

    Kussen.
    Haha
    Had icoontjes geplaatst maar die zie je niet terug.
    XXX

  • 27 November 2014 - 17:04

    Marie-Therese:

    SUPER leuk verhaal !!!

    xx

  • 27 November 2014 - 19:59

    Peter Santema:

    Bon dia Marije,

    Heb je verhaal gelezen, leuk om wat van je ervaringen mee te krijgen op deze manier!

    Geniet van de resterende stage tijd, maar dat komt wel goed denk ik ;-)

    Groet uit Wageningen van Peter Santema.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Bubali

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 November 2014

2 maanden in het kort

02 Oktober 2014

Long time ago!

12 September 2014

Aangekomen in Aruba

03 September 2014

Nog iets meer dan een weekje..
Marije

Vanaf 11 september '14 tot 16 januari '15 zit ik op Aruba voor stage. Wil jij mijn tijd daar volgen?

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 972
Totaal aantal bezoekers 3426

Voorgaande reizen:

03 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: